Beri anak gajet sebab takut anak ketinggalan akhirnya memberi padah.

Ada suatu hari, saya dengar Alya beryanyi kecil. Sah! Itu rentak lagu blackpink! "Kakak, kakak tahu dari mana lagu tu?" "Dari handphone lama abi lah". "Bila ibu dengan abi keluar, kakak tengok". Sofea menambah cerita. Sebenarnya dari dulu lagi kami tak berkenan nak beri gadjet kepada anak. Memang kami tak beli pun untuk mereka. Sejak …

Homestay menarik dengan kolam renang di Ipoh.

Ipoh merupakan salah satu bandar yang mempunyai tarikan tersendiri. Ada banyak tempat menarik yang harus kita lawati termasuklah pelbagai jenis makanan terkenal yang perlu dicuba. Sebut sahaja Nasi Vanggey, Nasi ganja, Dim Sum Greentown Mall, Nasi Ayam Hainan, Mee Kicap mahupun Mee Kari. Semuanya sedap! Jadi tidak hairanlah jika ia menjadi salah satu lokasi 'short …

Isteri Ragaman.

Kerana Tuhan tak mengizinkan ia berlaku. ===== "Cepatlah bangun." "Satgilah. Hangat lagi kot." Petang semalam, bila saya buka mata nampak suami dah galas beg sarung racket badminton. Memang janji nak main sekali. Tapi saya sambung baring semula. Membuta lebih sedap. Tak lama kemudian saya bangun bersiap. Semangat nak main badminton. Tapi suami pula baring-baring sambil …

Bila musim hujan..

"Minta maaf doktor, kereta ni kotoq sikit. Dok bawak masuk kebun getah sekali sekala". Saya senyum. Alah, tak kisah pun. Perjalanan hampir 30 minit dari Alor Setar ke Pendang petang semalam tak sunyi dari cerita-cerita tentang dia dan saya. Lebih kepada sesi suai kenal mungkin. "Musim hujan la ni doktor. Orang kampung tak dapat menoreh. …